30.1.11

"Twin-peaks-turdag" med solotur først til Tromsdalstinden (1238moh)og så til Fagerfjellet (870moh)....

Etter en krevende arbeidsuke pluss organisering og gjennomføring av FSG-skredtrening i går følte jeg at jeg hadde behov for en litt "sporty" soloturdag i fjellet i dag....det var rundt 2 år siden mitt siste vinterbesøk på Tromsdalstinden (1238moh) og så ble dette dagens første turmål med turstart i Ramfjorden (20moh). Fint pudder hele veien opp til ryggen. På selve ryggen som forventet hard føre, men ingen is eller stein, grei skiføre med fast hæl. Ved turstart overskyet vær, men etter hvert mer og mer sol. Jeg hadde god tid til å ta noen bilder i dag, og jeg tror, jeg lyktes med å fange inn litt av den magiske stemningen som jeg fikk oppleve....etter 3:15 timer på hele turen med ca. 1250 hm unnagjort.....

Fortsatt lyst ute, da jeg var nede igjen.  Da var det bare å ta seg en kjap tur til nabotoppen Fagerfjellet (870moh) i tillegg. "Twin-peaks" ble kåret til dagens turmotto.... 800 høydemeter opp og ned var unnagjort etter 1:45 timer og da var det god til til å slå en prat med Åsa, Harald, Ditte og Trine som jeg møtte på vei opp. Jeg møtte også Geir-Hugo som var i full sving på vei ned....så litt mer folksomt på Fagerfjellet enn på Tromsdalstinden i dag (møtte ingen andre turgåere her i dag). Veldig bra skiføre på Fagerfjellet, kort sagt pudder hele veien!


Ramfjord med blant annet Stortinden, Pernilsfjellet, Gorzelvtinden i sola...


mot Lavangsdalen, Smalaktinden i midten av bildet....


samme bilde med zoom.....


mot Malangen med Slettinden....