23.1.11

Gorzelvtinden (1072moh): ved null sikt og tett snødrev er det pudderfaktoren som teller mest....

Det ble nok en tur til Gorzelvtinden i dag. Høres kanskje litt kjedelig ut, siden jeg var der allerede so ofte denne sesongen....men det var det faktisk ikke....det finnes minst 3 forskjellige ruter opp og ned som gir mulighet til mang en fin variant. Dessuten var det også i dag lave skyer og snøbygger hele veien. Altså økende skredfare og dårlig sikt. Ved slike forhold er det puddergleden og gleden av å være ute faktorene som teller mest....og denne gleden nøt Yngve, Claudia, meg og 2 andre toppturentusiaster i fulle trekk i dag....vi kom oss helt til topps og i alt var det lite vind....fantastisk fint pudder hele veien. Litt flatt lys, men med bruk av elelektrisk solskinn også midt på dagen greie kjøreforhold likevel.....finfin tur, takk til Yngve, Claudia og værgudene! 1000 hm i dag også....


Takket være Sigurd og Denise julegave (håndlaget flaskevarmer i grønn ull) og takket være grønne sokker som Claudia nettopp har kjøpt til meg, er jeg nå helt "trendy" og "stily"......må selv flire når jeg ser på dette bildet....slik er det når man er i 40-årene....smil...og alle mine gode venner gleder seg også, fordi de har funnet på noe å "mobbe" meg med....