30.10.09

Stormheimfjellet (1180 moh): fremdeles skiføre dersom du orker å bære steinskiene et stykke opp.....


Ikke drømmeføre, men øverst var det brukbare forhold....


og uansett føre var det en masse sol og blå himmel......


med knallfin utsikt, her mot Ullsfjord og Lyngen.....


Siste helg satt jeg fast på arbeid grunnet bakvakt hele helga. Siden det var fantastisk vær ute var det lite fristende å sitte inne på arbeid og jeg var ikke akkurat i god humør da......men i hvert fall var jeg meget gira på tur nå og til tross for lite snø i Tromsø tok jeg steinskiene fram i dag og dro til Nakkedalen (120moh), ca. 5 mil fra Tromsø.

Med skiene på sekken ble det først fottur opp til ca. 550 moh. Her syntes jeg at snømengden måtte holde mål og tok skiene fra sekken. Ikke akkurat drømmeføre, men med litt fantasi fant jeg noen renneformasjoner hvor det nettopp var tilstrekkelig med snø for å komme seg opp og ned....etter så mye slit med skiene på sekken var det nokså klart at de øverste 300 hm måtte gåes 2 ganger siden det var fin skiføre her! Jøss!!! Jeg koste meg med blå himmel og sol på toppen og så var jeg til tross for noen nye riper i de gamle steinskiene til slutt godt fornøyd, da jeg travet siste stykket ned til bilen med skiene på sekken igjen.......1350 hm, 5 timer, talløse kopper koffe og utstrakt bruk av solbriller på toppen.....