4.7.09

På klatretur: Lett sportklatring i Ersfjorden viste at formen ikke var den beste


Resekjerringa og Resekallen i Ersfjorden....varierte muligheter fra 6.grad oppover, men taulengdene i 4. og 5. grad var ikke så tiltrekkende.....


Etter 2 år helt uten klatring fant Claudia og jeg ut at  det var på tid til å prøve seg litt på granitten igjen.....vi har klatret regelmessig både innendørs og utendørs i Alpene tidligere og med regelmessig trening året rundt var klatreformen den gang ganske brukbar......
Så var det litt spennende hvordan det ville gå i dag etter 2 år helt uten trening og klatring.........
Javel, i steden for 7. vaskelighetsgrad syntes jeg i dag allerede at 5. vanskelighetsgrad var en gedigen utfordring.....så ble det noen taulengder på Sjarmørveggen på Resekallen i Ersfjorden til fingrene og armene var slitne......i alt syntes jeg ikke at turene i 4. og 5. vanskelighetsgrad på Sjarmørveggen var veldig tiltrekkende, og dette skyldtes neppe bare dårlig klatreform. Men fra 6.grad oppover byr området varierte muligheter......
Jojo, det var nok mer moro med regelmessig trening og klatreturer i  7. vanskelighetsgrad tidligere enn taulengdene i dag, det må jeg nok innrømme.....men lyst på regelmessig klatretrening både inndørs og utendørs året rundt har jeg ikke heller igjen og så må jeg meg vel nøye med sjeldne og lette klatreturer i framtida også.....kanskje et første tegn at man ikke fortsatt er ungdom??