20.6.09

Tromsø Midnight-sun-maraton: Toro-halvmaraton (21,1 km)


Start til Toro-Halvmaraton kl. 22:30....



Litt sliten etter kajakkturen men i høvelig bra form etter 2 kopper med sterk kaffe...


Nesten i målet....

Vi kom hjem kl. 18:30 fra kajakkturen og så tok jeg det helt på sparket og fant ut at jeg skal springe med halvmaraton-distansen på Tromsøs midnight-sun-maraton samme kvelden.
Turstart for halvmaratondistansen var kl. 22:30, så var det bare å dra til byen, fylle ut påmeldingsskjemået og betale startkontingenten....det var fort gjort og etterpå gjaldt det å få den sent om kvelden etter kajakkturen slitne kroppen i noenlunde god form!! Altså 2 kopper med sterk koffee og en masse sukker i form av sjokolade, så følte jeg meg høvelig bra kl. 22.30.
6 varmegrader og litt yr, det var ikke verst vær for å springe halvmaraton heller....
Traseen fra byen rundt sørspissen til flyplassen og tilbake er uten tvil fin og jeg koste meg med de andre løperne og et kjempepublikum hele turen....
Rekordprestasjon ble det helt uten spesifikk trening og med den litt slitne kroppen ikke i dag, men jeg var i hvert fall fornøyd.....1:34 timer.