8.2.09

Blåmannen (844moh): Knallbra vær men skuffende snøforhold....


På toppen så man enda fullmånen over Hollendaren kl. 08:45



fint morgenlys over Tromsdalstinden......


Snart kommer morgensola......

Etter lang kjøretur til Lyngen i går ble det tur til Kvaløya i dag. Jeg fant ut at jeg skal nyte det fine været helt fra solopp- til solnedgang og så ble det tidlig turstart kl. 07:00. Allerede etter 1:45 timer var de 840 Hm til toppen unnagjort,  jeg var på toppen kl. 08:45, altså kort tid før soloppgang.
En hyggelig og ukomplisert tur med fine lysforhold om morgenen er denne turen til Blåmannen men ellers ikke altfor spennende. God egnet midt på vinteren.....Etter en kvarters pause tok det 20 min ned. Snøforholdene ovenfor skogsgrensen var bare dritt......bruddskare som ikke kunne være verre.....men i hvertfall var været bra, alt kan man vel ikke ha samtidig!!
Nede hos bilen igjen kl.09:20 var jeg fornøyd med min "frokosttur" men kroppen var etter 12 dager på arbeid på rad enda så full med energi slik at jeg lurte på hvilken tur man ellers kan prøve i dag........det tok ikke mye tid til jeg hadde funnet en ny utfordring: det ble et lite stykke bilkjøring til nordsida av Kvaløya og derfra "lunsjtur" til store Hollendaren med 1000 Hm, en godbit, det kan jeg love deg!!! (se egen rapport ovenfor....)...........Jøss!!!!!!!!!!