12.12.10

FSG-julebord på Trollvassbu "back to the basics": vi tok festkomiteen på ordet og så ble det 2 turer til Ullstinden med masse pudderpløying.....

Etter fjorårets utsveivende fest på Skarvassbu var festkomiteen litt betenkt, slik at årests FSG-julebord ble mottofest med temaet "back to the basics". Dette tok vi på alvor. FSG sine "basics" må nok være topptur og så kallte Yngve inn til felles topptur til Ullstinden (1072moh) før julebordet. Vi var rundt 15 stykker som møtte opp på parkeingsplassen ved Snarbyeidet 8127moh) og det ble en nokså fin tur til Ullstinden. Gode snøforhold med mye pudder var slitets lønn, selv om det var litt vindpreget snø i midtre avsnitt.....Tilbake ved parkeringsplassen ble topptursekken byttet med stor sekk og med tung bagasje ble det en times marsj til Trollvassbu....vi kom dit med siste dagslys og så ble det tidlig start på avslapping og nytelse av forskjellige mat- og drikkevarer. Rundt 16 stykker var vi som koste seg hele kvelden i avslappet atmosfære med mang en hyggelig prat.....men som allerede sagt tok vi festkomiteens leder på alvor og så la noen av oss seg allerede rundt kl. 24:00. Det hadde dundret ned svære pudderlag i løpet av kvelden og natta, slik at de allervilleste pudderhundene av oss kjente uro i beina allerede tidlig på morgenen. Altså tidlig ut av senga, kjap frokost og hurtig marsj tilbake til Snarbyeidet (127moh) for å kose seg med fantastisk fint og arktisk lett pudder på nok en tur til Ullstinden....litt flatt lys i dag, men for å si det med Yngves ord: med et godt hodelykt blir mørketida fort til en toppturhelvete, man ser nesten bedre enn ved strålende solskinn......fantastisk toppturhelg og julebord, takk til alle som var med på tur og / eller på fest!

Vi var rundt 15 stykker på turen til Ullstinden (1078moh) første dag....

Også Harald og Jorunn var med.....vel og merke: Harald på randonee!!

ikke minst Håvard, fortsatt på telemark....

Utsikt mot kveldens turmål: mot Trollvassbu i nydelig kveldslys....

tidlig avslapping på hytta fra kl 15:00.....

guttene som "dressmen" med årets julebordtrend: hodelykt og ullskjorte istedenfor sløyfe....

trilvelig kveld på Trollvassbu: vi var 16 stykker på fest der....

fortreffelig mat og koselig atmosfære....