31.12.09

Ullstinden (1078 moh): vi venter på nysnø......


Blålystida.....


Fullmåne midt på dagen....
Det var veien opp som jeg tok. På veien ned satte jeg utfor via Hestedalen for jeg traverserte tilbake til ruten opp på ca. 400 moh....

Man gir jo ikke opp, og selv om jeg ikke hadde stor tro på god skiføre på Ullstind, syntes jeg at det var verdt et forsøk....så ble det altså solotur dit. Turstart var som vanlig på Snarbyeidet, hvor det er gode parkeringsmuligheter. Ryggen på veien opp var helt avblåst fra 400 moh til 700 moh, deretter var det brukbar skiføre.....Jeg valgte av den grunn å sette utfor via Hestedalen. Her var det i hvert fall såpass mye snø at man kom seg ned uten å ta av skiene, men selve snøen var ikke av den beste kvaliteten heller (sterk vindpreget). Veien gjennom Hestedalen kan imidlertid kun anbefales hvis det er liten rasfare siden dalen har stuppbratte sider.... Fantastisk vær med utrolig fin utsikt til Lyngen gjorde turen likevel til en opplevelse. 950hm, ca. 3 timer.