29.12.09

Rødtinden - 470 moh: treningsøkt med 1650 hm



Mye vind fra sørøst og 10 kuldegrader på Tromsøya, da jeg våknet om morgenen. Jeg tvilte på at det var gode turforhold og så dro jeg bare på en liten solotur til Rødtinden (470 moh) på Kvaløya. Turstart var som vanlig ved skistadion på Kvaløysletta (20moh) og her var det overraskende lite vind. Så fant jeg ut at jeg skal bruke dagen med sin fantastiske vær (helt skyfri himmel) til en utstrakt treningsøkt. Etter 4 turer opp og ned var ila. 4:30 timer ca. 1650 høydemeter unnagjort........I hvert fall ingen riper på skisålene, selv om det ikke var ideell skiføre. En spraglet blanding av skare, gjennomslagskare, korte pudderflekker, is og avblåst terreng gjorde at veien ned var variert, men i alt må snøen beskrives som kjørbar......nå er det fullmåne snart, kanskje en nattlig tur til Rødtinden i morra??