5.4.09

Middagstinden (1006moh) og Sktintinden (1040moh) med tur ned gjennom den bratte sørvestrennen....Kan puddersnø være avhengighetsdannende???


Middagstinden, utsikt mot toppen....



Middagstinden: toppenene


Og jeg var den første som satte utfor her!!!!

Etter "Weissbierabend" i går hadde jeg også behov for lang skjønnhetssøvn og utstrakt frokost slik at det gikk litt seinere på tur i dag.....så ble det Kvaløya/Kattfjordeidet. Jeg var så lei av mine Fritschi-randonee-bindinger at jeg hentet fram mine gamle ski med Dynafit-bindinger. Og det var en opplevelse. Det er som å bytte fra et undermotorisert vogntog til en skikkelig sportsbil!!!
Først ble det tur opp til Middagstinden (1006moh) i full fart og etter 1:25 timer var de 900 Hm unnagjort. Fort gikk det ned igjen, herlige pudderforhold også her. Fellene ble klistret på igjen og så ble det tur opp til Skitintinden (1040moh). Litt langsommere nå, men etter 2 timer la de 930Hm til toppen bak meg. Etter hvert hadde jeg litt Adrenalin i blodet og så fant jeg ut at jeg skulle som første etter siste snøfall sette utfor i den stupbratte sørvestrennen. Jøss, knallbra også her!!