1.3.09

Gråtinden (870moh): Sol,blikkstille og utsikt på Senja.....


Gråtinden og Kvitbergfjellet i morgensola...


Utsikt mot Malangen og Senja....


fra toppen mot Senja...


Knallfint vær igjen i dag!! Claudia hadde behov for litt skjønnjetssøvn etter turen i går og så dro jeg først på solotur i dag: Sør på på Kvaløya ligger Gråfjellet. Det er flere muligheter å komme seg opp og ned her. Jeg gikk i dag fra Kvitberg (5moh) -  ca. 45 km bilkjøring fra Tromsø - via Kvitbergfjellet (510moh) videre til Gråfjellet (700moh)  og herfra på søreggen til Gråtinden (870moh). 
Det var så varmt i sola at jeg ikke en gang trengte lua eller handske på veien opp. Utsikten på selve toppen er helt flott, man ser på Malangen og hele Senja. Tilbake tok jeg samme veien som opp i dag. Lett vindpreget pudder, den lot seg nesten kjøre som vårsnø......flott det også......
Etter 3:30 timer var jeg nede igjen og dro til Tromsø for å hente Claudia til en kjapp ettermiddagstur til Buren (802moh).......


forskjellige alternativer opp og ned.....den bratte søraustflanken ska du bare renne ned ved trygge forhold, den kan være skredutsatt.....