24.3.10

Gorzelvtinden (1072moh): Finfint pudder og kjempebra skogskjøring samt fantastisk varmt vær....

Ruten som jeg tok opp og ned i dag....

Så har jeg trakket spor opp til Gorzelvtinden i Andersdalen fra Reinsmoen i dag. Urørt snø hele veien, men snart fulgte flere andre toppturentusiaster etter og så ble det etter hvert flere spor ned i hengene....Jeg har allerede flere ganger vært på denne toppen og i dag fant jeg endelig en fin rute gjennom skogen som byr på fin skogskjøring i steden for å kjempe seg opp gjennom krattet. Kjørte etter første turen opp ned til 400moh og tok meg en tur opp til. I alt 1700 hm, 4:30 timer i dag. På andre tur ned ble det solskare opp mot 500 moh etter hvert.

Selve turen starter ved Reinsmoen, her er det til vanlig gode parkeringsmuligheter. Om du finner rett vei, går ruten gjennom glissen skog opp til 400moh. Derfra er det åpent terreng og man følger en naturlig renne nesten helt til toppen. Ved klokt rutevalg er det aldri brattere enn 30 grader. Snøen her er oftest fantastisk bra og toppen er også god egnet som kveldtur i april/mai.

På vei opp: Utsikt mot sovende soldat.....



Andersdalen med noen av sine fjelltopper.....

Fantastisk fint å være den første som setter sine spor i landskapet.....