25.1.09

Fagerfjellet (870 moh): Da ble det 2050 Hm i dag !!


Da jeg var på toppen hadde sola allerede gått ned og det var flott blått lys.....



Dette bildet er tatt kort før jeg kom til toppen (man ser den bakerst)



Fagerfjellet (870moh) sett fra Tromsdalstinden

Etter flotte 1220 Hm til Tromsdalstind (se turbeskrivelse nedenfor) var det enda 1 time til solnedgang....så ble det konkurransetempo og etter 1:20 time var de 820 Hm til toppen unnagjort. Litt sjokolade og en kopp te, fellene ble hevet i ryggsekken, spennene på skoene låst og jeg tråkket i bindingen og satte utfor igjen. 15 min tok de 820 Hm ned, slik at jeg var tilbake hos bilen kl. 14:45, altså 1:45 time etter turstart! Det var tøfft men gutta liker det!! Tror nok at det skal bli to porsjoner med spagetti i dag for å få fyllt opp carbohydratdepotene igjen.

Dagens tall: 2050 Hm, 6:25 timer på tur; sol fra kl. 10:00 til kl.14:00.